pondělí 11. listopadu 2013

Jak jsem se dozvěděla o chlupatých slepicích - hedvábničky

..aneb, zemědělské okénko.

To si to takhle štrádujeme s pejskem okolo sousedovic zahrady. Na kvokání slepic nereagujíc. (protože na vesnici to není nic neobvyklého) Jenže, tohle mi nedalo neobrátit zrak k plotu od zahrady. 
To co se mi ukazovalo jsem nedokázala dost správně popsat.

Chlupaté slepice - zkrátka. 

A tak jsem si trošku načetla. Moje kamarádka mi po shlédnutí fotografie prozradila, že se jedná o druh slepic, kterým se říká Hedvábničky. Jsou buď hnědého, nebo bílého zabarvení a jsou to prý skvělé mámy, které dokážou vysedět vajíčko snad každé slepice.

Jedná se o v celku staré plemeno, pocházejí z Asie a díky své zvláštní struktuře peří (jsou prostě chlupatý !!), byly ve středověku na jarmarcích ukazováni jako kříženci slepice a králíka. Jo to by odpovídalo. Samozřejmě s nadhledem a vtipem, nechci nikoho urazit a už vůbec ne hedvábničky. Joá, nejsou zrovna nejlevnější. 



Twisteđ

1 komentář: